dinsdag 7 oktober 2014

Frankrijk'14

Frankrijk’14

Zondag: we hingen rond 9 uur vertrekken met 2 busjes en er gingen 15 kinderen mee.
De reis duurde 10 uur voor dat we aankwamen in Radon. De reis was alleen maar zingen, slapen , pauze. We kwamen daar rond 8 uur aan (bij het internaat) eerst moesten alle spullen naar de kamers en daarna hebben we bij een restaurant gegeten.

Maandag: In de ochtend om 7 uur werden we wakker en moesten we gelijk de spullen inpakken en in de busjes leggen want de anderen studenten kwamen terug naar hun kamers. Hierna hebben we de eerste klas ontmoet en gingen we naar een markt toe, daar moest we een opdracht doen en een maaltijd zoeken. Daarna gingen we lunchen op het internaat (was niet zo heel lekker). Hierna ontmoeten we weer een nieuwe groep en daar gingen mee kanoën(was heel gezellig maar we werden veel nat gemaakt en we kregen waterplaten naar onze hoofden minder dus ). Hierna kwamen we terug op school en ontmoeten we ons gastgezin. Ik sliep met een goeie vriendin van mij bij Christine. Een hele lieve vrouwen ! onze kleren werden gewassen en we hadden onze eigen 2 persoon bed , douch , en wc.

Dinsdag: We moesten om 7 uur aan het ontbijt zitten (heerlijk ontbijt). Hierna gingen we kwart voor 8 naar school ( Christine is een docent en ze werken daar om 8 uur) Die dag gingen we naar de varkenshouderij. Hier zagen we hoe de varkens eruit zagen in de hokken en hoe het proces liep tot het slachten toe. De stank was wel heel erg maar het was wel gaaf om te zien! Hierna zijn we naar de weer naar school gegaan en werden we weer opgehaald door het gastgezin. De vrouw nam ons mee naar Engels les (ze volg Engels les) Het was super om te zien dat de Franse Engels leren ! hierna hebben we lekker avond gegeten en zijn we naar bed gegaan.

Woensdag: Zelfde tijd ontbeten en zijn we weer de zelfde tijd naar school gegaan. Met school gingen we naar en middeleeuws dorpje en je mocht er zelf 1,5 uur lopen, ik heb samen met vriendinnen grote schuimblokken gekocht. Hierna gingen we naar een zoutzuivering toe, het was heel leuk om te zien hoe het zout eigenlijk uit de zee werd gehaald! Hierna gingen we bij een restaurant crêpes eten (pannenkoeken uit Frankrijk) daarna gingen we nog snel naar het strand en kwartier daarna terug naar school. Hier werden we opgehaald door het gastgezin. We moesten ons klaar maken want ze nam ons mee uiteten ! We kregen eerst een rondleiding ij allemaal grote foto's en daarna heerlijk gegeten.

Donderdag : De zelfde routine als de dagen ervoor. Daarna gingen we met school naar een dierentuin 2 a 1 uur rijden , de dierentuin was geweldig ! heel veel leuke dingen gezien o.a. vogelshow en wilde dieren. We konden de kangoeroes gewoon aaien heel lief ! Hierna gingen we naar een bierbrouwerij toe voor maar een kwartier we konden zien hoe het bier werd gemaakt. Hierna moesten we weer snel naar school om samen met je gastgezin te eten en te praten op school. Hierna gingen we naar huis en moesten we onze koffers inpakken.

Vrijdag: Ik stond om kwart over 6 op om alles bij elkaar te verzamelen en in te pakken want we gaan naar PARIJS ! me vriendin en ik hebben de kamer schoon en netjes gemaakt een nog eten aan de vrouw gegeven wat echt uit Nederland komt (zij heeft ons ook Frans eten meegeven ). We gingen naar school toe en hebben alles in de auto gelegd de auto's had ik gebezemd samen met een vriendin. We hebben nog een paar foto's gemaakt en afscheid genomen van de lieve mensen ! Toen moesten we 4 uur rijden en kwamen we aan in de grote stad PARIJS ! We moesten het hotel vinden (dat was nog een klus in zo grote stad !) Hierna mochten we even pauze nemen en moesten we half 4 weer klaar staan om naar de ijfeltoren en de Noterdame te gaan en daarna hadden we 3 uur om te shoppen ! samen met een club gingen we shoppen. veel gekocht ! hierna moesten we terug naar het hotel en slapen.

Zaterdag : we reden om 9 uur weg en kwamen half 4 aan op school (terug in Nederland )

Het was een week om nooit te vergeten ! we hebben zo veel lieve mensen ontmoet en mis ze heel erg ! als je ooit zo'n reis word aangeboden zou ik je kans zeker pakken het was super !